Powrót do strony głównej


ŚREDNIA FREKWENCJA w PIŁKARSKIEJ LIDZE ROSJI w sezonie 2017/18
/16.05.2018/
W sezonie 2017/18 – średnia frekwencja w lidze Rosji wyniosła 14.000 widzów na mecz, co stanowi wzrost względem poprzedniego sezonu o 24%.

Spośród czołowych klubów PREMIJER LIGI w sezonie 2017/18, większość klubów zanotowało spadek frekwencji. Średnia frekwencja wzrosła głównie dzięki wysokiej frekwencji na stadionie beniaminka Górnika Zabrze.

Najpopularniejszym klubem Rosji, tym razem jest Zenit St.Petersburg, że średnią frekwencją na poziomie 44.000 widzów na mecz, wzrost o 137% względem poprzedniego sezonu. Nowy stadion.

Na drugim miejscu jest, ubiegłoroczny lider popularności – Spartak Moskwa, ze średnią frekwencją na poziomie 30.200 widzów na mecz, spadek o 8% względem poprzedniego sezonu.

Na trzecim miejscu znajduje się Krasnodar, że średnią frekwencją na poziomie 25.000 widzów na mecz, wzrost o 57% względem poprzedniego sezonu.

W Rosji z okazji Mistrzostw Świata powstało 8 nowych stadionów. Niestety tylko na 3 z nich grają drużyny z PREMIJER LIGI (Zenit St.Petersburg, Ural Jekatynburg, SKA Rostów). Na pozostałych występują drużyny z drugiego poziomu rozgrywek.

Najpopularniejszym klubem, w latach 1970-2018 jest Spartak Moskwa, że średnią frekwencją na poziomie 19.900 widzów na mecz. Rekordowa frekwencja w Moskwie ma miejsce w obecnym dziesięcioleciu (2010-2018) i wynosi 23.300 widzów na mecz.

Drugie miejsce pod względem popularności w latach 1970-2018 zajmuje Zenit St.Petersburg, ze średnią frekwencją na poziomie 18.800 widzów na mecz. Rekordowa frekwencja w St. Petersburgu miała miejsce w latach 80. i wyniosła 23.500 widzów na mecz.

Trzecie miejsce pod względem popularności w latach 1970-2018 zajmuje Samara, ze średnią frekwencją na poziomie 12.300 widzów na mecz. Rekordowa frekwencja w Samarze miała miejsce w latach 2000-2009 i wyniosła 20.800 widzów na mecz.

Zobacz dane dotyczące frekwencji w lidze rosyjskiej