Powrót do strony głównej


ŚREDNIA FREKWENCJA w PIŁKARSKIEJ LIDZE NIEMIEC w sezonie 2017/18
/15.05.2018/
W sezonie 2017/18 – średnia frekwencja w BUNDESLIDZE wyniosła 44.500 widzów na mecz, co stanowi wzrost względem poprzedniego sezonu o 7%. Jest to drugi wynik w historii frekwencji w Bundeslidze, zaraz po średniej z sezonu 2011/12, która wyniosła 45.100 widzów na mecz. Jest to też najwyższa średnia frekwencja spośród wszystkich lig piłkarskich na świecie.

Czołowe kluby Bundesligi w sezonie 2017/18 zanotowały frekwencję na poziomie poprzedniego sezonu, wzrost średniej frekwencji w BUNDESLIDZE wynikał z wysokiej frekwencji na stadionach beniaminków: Sttutgard – średnia frekwencja 56.000, Hannover – średnia frekwencja 42.700, które zmieniły mało popularnych spadkowiczów. Poza Bundesligą w sezonie 2017/18 wciąż pozostawały trzy kluby, które mogą liczyć na frekwencję powyżej średniej dla całej ligi. Są to Nurnberg, Fortuna Dusseldorf oraz Kaiserlautern.

Najpopularniejszym klubem Niemiec pozostaje Borussia Dortmund, że średnią frekwencją na poziomie 79.500 widzów na mecz, na poziomie ubiegłego sezonu.

Na drugim miejscu znajduje się Bayern Monachium, że średnią frekwencją na poziomie 75.000 widzów na mecz, tj. na poziomie z poprzedniego sezonu.

Na trzecim miejscu jest Schalke 04, ze średnią frekwencją na poziomie 61.200 widzów na mecz, tj. wzrost o 1% względem poprzedniego sezonu.

Ponadto w sezonie 2017/18 są jeszcze trzy kluby o średniej frekwencji powyżej 50.000 widzów na mecz. Są to: wspominany wcześniej beniaminek Sttutgard (56.000), Borussia Monchengladbach (51.000) oraz Hamburger (50.700).

Najpopularniejszym klubem, w latach 1962-2018 jest Borussia Dortmud, że średnią frekwencją na poziomie 46.000 widzów na mecz. W każdym kolejnym dziesięcioleciu średnia frekwencja na stadionie w Dortmundzie rosła, a największy wzrost zanotowano pomiędzy latach 90. a dwutysięcznymi, gdy wzrosła ona z 46.000 do 71.000 widzów na mecz.

Drugie miejsce pod względem popularności w latach 1962-2018 zajmuje Bayern Monachium, ze średnią frekwencją na poziomie 43.900 widzów na mecz. Tu również jak w przypadku Borussi w każdym kolejnym dziesięcioleciu zanotowaliśmy wzrost średniej frekwencji, jest wzrost ten był bardziej stabilny.

Trzecie miejsce pod względem popularności w latach 1962-2018 zajmuje Schalke 04, ze średnią frekwencją na poziomie 39.500 widzów na mecz. Tu taj jak przypadku Borussi w każdym kolejnym dziesięcioleciu średnia frekwencja na stadionie w Gelsenkirchen rosła, a największy wzrost zanotowano pomiędzy latach 90. a dwutysięcznymi, gdy wzrosła ona z 39.200 do 57.400 widzów na mecz.

Zobacz dane dotyczące frekwencji w lidze niemieckiej